Manuele therapie

Uw manueel therapeut van Fysio de Molen is volledig op de hoogte van de laatste inzichten. De manuele therapie is volop in ontwikkeling. Om alle huidige wetenschappelijke inzichten te volgen gaan de manueel therapeuten regelmatig naar scholing. Zo is pas het symposium ‘Lage rugklachten’ en het ‘Nationaal Symposium voor manuele therapie’ bezocht. Met deze inzichten passen we onze behandeling zo goed mogelijk aan uw situatie aan.
Het team fysiotherapeuten is recent uitgebreid met een nieuwe manueel therapeut: Liesbeth Lust. Naast Yet van der Zwet en Lieke Beer is zij een ervaren manueel therapeut.

Manuele Therapie  Rug

Manuele therapie

manuele therapie- rug

Manuele therapie is bedoeld voor mensen met klachten in de wervelkolom of de gewrichten in armen en benen. Vaak is een kortere of langere overbelasting van het gewricht de oorzaak van de klachten. Het gewricht werkt dan niet goed meer en bewegen wordt pijnlijk en moeizaam.

Manuele therapie: Waarom bij De Molen?

Door de uitgebreide expertise en faciliteiten bij Fysiotherapie De Molen, kan de manuele therapie makkelijk gecombineerd worden met andere behandelmogelijkheden, zoals oefentherapie of dry needling. Er is niet alleen aandacht voor het behandelen van uw klacht, maar ook voor het voorkomen van klachten in de toekomst.

Manuele therapie: Behandeling

De manueel therapeut zorgt ervoor dat het gewricht weer goed en pijnvrij functioneert door handgrepen aan botten, pezen of spieren en zenuwen uit te voeren. Meestal is zacht trekken of duwen voldoende. Soms zijn gedoseerde impulstechnieken nodig om de beweeglijkheid van het gewricht te herstellen. Daarbij kunt u een knappend of krakend geluid horen. Dit wordt vaak ervaren als een kortstondig vreemd gevoel, maar niet pijnlijk.

Manuele therapie: Voor welke klachten?

Veel aandoeningen die worden veroorzaakt door stoornissen in gewrichten kunnen door de manueel therapeut worden behandeld. Denkt u bijvoorbeeld aan:

• Hoofdpijn en pijn van de nek
  • Nek- en schouderklachten die uitstralen tot in de armen
  • Rugklachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
  • Bepaalde vormen van duizeligheid
  • Kaakklachten, eventueel in combinatie met nekklachten
  • Elleboogklachten door houdingsproblemen
  • Heupklachten